Fit obiad - Placuszki z kurczakiem i warzywami

Witam was kochani,
Dziś przychodzę do was z pomysłem na szybki, pyszny i przede wszystkim zdrowy obiad. Są to placuszki z kurczakiem i warzywami pieczone w piekarniku. Jeśli jesteście ciekawi odsyłam do
przepisu :)

Składniki:

  • 1 duża marchewka
  • 100g szpinaku (ja użyłam mrożonego)
  • połowa cebuli
  • 1 pietruszka 
  • filet z kurczaka 
  • jajko
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • odrobina wody/mleka
  • 150g brokuła
  • ulubione przyprawy (ja użyłam soli, pieprzu, czosnku granulowanego, ziół prowansalskich, papryki słodkiej oraz mrożonej pietruszki i koperku)
  • Opcjonalnie otręby/płatki owsiane do posypania ( ja użyłam żytnich)
 Sposób przygotowania :  
  1. Piekarnik nastawiam na 180 stopni z termoobiegiem 
  2. Fileta kroję w bardzo drobną kostkę i wrzucam do miski.
  3. Marchewkę i pietruszkę ścieram na dużych oczkach, cebulę kroję w kostkę i dodaje do kurczaka.
  4. Szpinak wrzucam na patelnię i smażę z cebulką.
  5. Do szpinaku dodaję czosnek, sól oraz pieprz. 
  6. Kroję brokuł na mniejsze kawałki i wrzucam do gotującej się osolonej wody. 
  7. Podsmażony szpinak dodaje do startych warzyw i mieszam.
  8. Gdy brokuł się ugotuję, kroję go w kawałki i dodaje miski. 
  9. Dodaje jajko, mąkę, doprawiam, wszystko mieszam, formuje placuszki i wkładam do nagrzanego piekarnika.
  10. Piekę około 20/25 minut w temperaturze 180 stopni, po 15 minutach zmniejszyłam do 150 stopni. 
Placuszki można jeść z jogurtem naturalnym, domowym sosie czosnkowym na bazie jogurtu lub z sosem pomidorowym :) 
Jak widzicie przepis jest banalny i szybki. Bardzo często przygotowuję te placuszki, gdy nie mam pomysłu na obiad lub gdy nie mam zbyt dużo czasu na wyrafinowane dania :D
Mam nadzieję że przepis się spodoba. Życzę Wam udanej soboty :)




Komentarze

Popularne posty