Pieczony omlet marchewkowo-jabłkowy


Witam was kochani ❤

Mamy niedzielę, pogoda nie rozpieszcza, ale przynajmniej jest czas żeby zaserwować sobie pyszne śniadanko. Mam dla was super propozycje, na mega pyszne, proste i szybkie śniadanie, a jest to pieczony omlet marchewkowo-jabłkowy. Jeśli jesteście ciekawi jak go wykonać zapraszam do dalszego czytania w którym znajduje się przepis na moje dzisiejsze cudo. 
Składniki: 
  • Jajko
  • Marchew
  • Jabłko 
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej
  • 1 łyżka otrąb żytnich
  • 1 łyżka waniliowego proszku budyniowego bez cukru 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • Aromat waniliowego
  • 1/3 szklanki mleka/wody 
  • Ewentualnie mrożone owoce u mnie dzisiaj borówki i maliny
Sposób przygotowania:
  1. Ustawiamy piekarnik na temperaturę 200° (ja piekłam z termoobiegiem)
  2. Oddzielamy białko od żółtka i ubijamy białko w misce z odrobina soli na sztywna piane
  3. Do osobnej miski na grubych oczkach trzemy marchewkę oraz jabłko 
  4. Powoli dodajemy starta marchew oraz jabłko do ubitego wcześniej białka i delikatnie mieszamy
  5. Do masy dodajemy żółto, wodę, aromat, proszek do pieczenia, proszek budyniowy i wszystko mieszamy
  6. Przekładamy do niezbyt dużego naczynia posypujemy mrożonymi owocami , wkładamy do piekarnika i pieczemy ok 20/25 minut 
Omlet jest chrupiący po bokach a w środku bardzo wilgotny. U mnie oczywiście obowiązkowo do śniadanka zielona herbatka. Uwielbiam takie późne, leniwe śniadania. Mam nadzieję że przepis przypadnie wam do gustu i wykorzystacie go w swojej kuchni. A tymczasem życzę Wam miłej niedzieli! 






Komentarze

Popularne posty